2025/04/08

Інфокампанія «Скидай стереотипи»: будьмо поруч, аби підтримати одна одну

Чи помічали ви, як часто жінкам кажуть: «Це не для вас», «Ваш пріоритет — дім» чи «Посміхніться, так краще»? Ми вирішили звернути увагу на ці упередження та створили інфокампанію «Скидай стереотипи». Разом із командою Palay Production ми підготували історію, яка запрошує до роздумів, і поширили її: від вулиць Харкова — до просторів TikTok та Instagram.

Як усе почалося?

Одним із важливих етапів нашої кампанії було проведення дослідження «Гендерні стереотипи та дискримінація жінок у сфері праці».

Ви можете ознайомитись з результатами дослідження тут.

Ми пішли далі та визначили основні стереотипи, з якими стикаються жінки. Вони і лягли в основу нашої кампанії.

Історія, яка відгукнеться тисячам

Ми звернулися до Palay Production, щоб створити відео, яке б резонувало з кожною. У центрі — 35-річна жінка, яка могла б бути однією з вас: шеф-редакторка, мама трирічного сина, любить джинси, кеди і ранкову каву.

Вона намагається піднятися по «драбині успіху», але на ній — костюм із каструль, дитячих сосок і косметики. Це символи стереотипів, які тягнуть її вниз.

Поки вона лізе вгору, звучить сатирична дитяча лічилка: в тексті згадали і про зневажливе ставлення, і про «жіночу роль бути мамою», і ярмо «краси колективу».

У кінці героїня майже не має сил, але її підхоплює рука підтримки. Жіноча рука. Це символ того, що ми можемо змінити правила гри разом: героїня скидає з себе тягар стереотипів і йде далі.

Щоб ефективно донести ідею кампанії, ми співпрацювали з професіоналками та професіоналами відеопродакшн-компанії Palay Production, які допомогли нам створити відео, що візуалізує боротьбу з гендерними стереотипами. Разом ми розробили сценарії, які показують жінок, що борються з професійними бар'єрами, ілюструючи цей процес за допомогою креативних образів.

Як соцмережі сприйняли інфокампанію?

У TikTok та Instagram наше відео зібрало понад 500 тисяч переглядів — переважно жінкам резонує посил ролика. Деякі жінки писали, що вперше задумалася про стереотипи, деякі — дякували за підтримку, деякі — ділилися власними історіями. 

Ми також розмістили 60 плакатів, заснованих на інфокампанії «Скидай стереотипи» по всьому Харкову. Їх можна побачити на зупинках, стінах вулиць, у дружніх просторах і закладах.

Також виставка з цими постерами висіла в просторі ПрайдХаб.

Для кого та про що ця кампанія?

Ми хотіли, щоб ви відчули: ви можете бути собою, а не тим, ким хоче бачити суспільство. Якщо вам здається, що щось у вашому житті «не ок» — ми поруч, щоб підтримати. Та закликаємо жінок бути поруч одна для одної.

Скидайте стереотипи і йдіть до своєї мрії, адже ви можете бути ким завгодно — шефредакторкою, фотографинею, дизайнеркою чи просто щасливою собою.

Стереотипи не будуть тиснути на нас, якщо ми будемо тиснути на них. Будьмо поруч, аби підтримати одна одну!

Кампанія створена за технічної підтримки ООН Жінки в Україні та за фінансування Жіночого фонду миру та гуманітарної допомоги ООН (WPHF), гнучкого та оперативного інструменту фінансування, що підтримує якісні заходи для підвищення спроможності місцевих жінок у запобіганні конфліктам, реагуванні на кризи та надзвичайні ситуації та використання ключових можливостей миробудівництва.

Думки та погляди, висловлені у цьому відео, є особистою позицією його авторів і можуть не збігатися з офіційною позицією організацій, що підтримують кампанію.

останні новини