2021/10/10

Харківпрайд 2021: інфокампанія в місті

У 2021 році команда «Сфери» втретє організовувала наймасштабнішу ЛГБТ-подію на сході України – ХарківПрайд.

Прайд-тижню передувала активна інфокампанія, спрямована на підвищення видимості ЛГБТ-людей. Спільно із креативним агентством Arriba! ХарківПрайд розробив кілька оригінальних способів підтримати спільноту в інформаційному просторі.

Задовго до самого Маршу рівності у місті з’явилися тематичні постери з портретами реальних представниць та представників харківської ЛГБТ-спільноти та гаслами майбутнього маршу. Перші постери були завандалені противниками прайду вже за чотири години — проте на місці кожного зіпсованого постера з’являвся стікер із написом «Чим більше буде ненависті, тим голоснішими будемо ми». А згодом інфокампанія вийшла на новий рівень — на розміщення постерів погодився один із харківських операторів зовнішньої реклами.

Міська ЛГБТ-спільнота отримала можливість заявити про себе голосно та помітно.

На початку організаторка перформансу Анна Шаригіна розповіла про Пекельну Миколаю – ту, що приходить до справжніх поганців (своєрідний феміністичний вияв Святого Миколая). У такий спосіб президенту держави-агресора давалося зрозуміти, що саме думає про нарощування росією військової сили та концентрацію військ біля кордону українське суспільство та зокрема ЛГБТ-спільнота. Потім виступили інші активістки, пояснюючи символічне значення кожного подарунку.

Була створена і ще одна серія радіороликів, в яких пояснювалося, навіщо люди взагалі виходять на прайд-марші. Якщо у когось виникали питання чи сумніви — це була чудова нагода отримати відповіді.

І, нарешті, ХарківПрайд напередодні прайд-тижня знайшов оригінальний і дієвий спосіб перетворити хейтерські коментарі, що становилися дедалі частішими, на щось корисне. Спільно із агентством Arriba! було розроблено механіку, що дозволяє перетворювати мову ненависті на… донати на користь ХарківПрайду. Ця механіка деякий час функціонувала силами самих представників спільноти, а згодом до неї почали підключатися й інші підписники ХарківПрайду в соцмережах.

В цілому, усі етапи інфокомпанії мали на меті зробити ЛГБТ+спільноту більш помітною та передати ідею, що прайд – це про права, а не про секс. І, завдяки обраним креативним методам, зрозуміти це могли навіть ті, хто не планував виходити на Марш.

останні новини