© Сфера 2008 - 2009 гг.
© Черныгина В.
- дизайн сайта
Все права защищены Законом Украины "Об авторском праве и смежных правах". Использование материалов допускается с разрешения авторов и обязательной ссылкой на web-сайт ХЖО "Сфера".

На сайте использованы фото известных моделей и фотографов. Все фото взяты из открытых источников.
 
 






24 та 25 жовтня 2008 року Харків відвідала преподобна Дайен Фішер – священниця, єпископ протестантської церкви Metropolitan Community Churches. Разом із нею прилетів і брав участь у організації заходів пан Флорін Бухучеану – президент румунської організації АССЕРТ


Основні тези семінару «Як співвідносяться Духовність та Сексуальність у Вірі та Релігії»

•   Всі ми створені за образом Божим, а не тільки вибрані. Бог любить усе людство.

•   Ісус ніколи нічого не говорив про гомосексуальність.

•   Євангеліє від Матфея 22: 36-40: «Один із священників запитав: «Учителю, яка заповідь є найважливішою у Законі?» Ісус відповів йому: «Ти повинен любити Господа Бога твойого усім серцем, усією душею і усіма твоїми помислами. Це – найважливіша та перша заповідь. По-друге, як одповів він: Ви повинні любити ближнього, так як ви любите себе. На цих двох заповідях і стоїть весь Закон та Книга Пророцтв також.»У цьому тексті Ісус не говорить: «Ви повинні любити ближнього, як самого себе, крім гомосексуалів».

•   Один із засновників християнської віри Іоан писав 3:16: «Бо так полюбив Бог мир, що віддав Свого єдинородного Сина, щоб будь-хто з усіх , хто вірить у нього, не загинув, але мав життя вічне.» Знову ж у цьому тексті він не говорить «будь хто з усіх, хто вірить у Нього, за умови, що він - гетеросексуал». Я – з «усіх».

•   Протягом усієї історії Суспільство тлумачило, переглядало та розуміло Біблію з різних позицій, які завдавали втрат іншим, ставали приводом для воїн та утискали спільноти та нації.

•   У всі часи знаходились люди, які використовували Біблію як зброю проти багатьох груп для того, щоб виправдовувати утискання.

•   Наприклад, свого часу, Біблією скористалися для того, щоб зміцнити рабську залежність. Однак, ми, як Суспільство зараз розуміємо володіння людським життям, як дещо огидне, неприпустиме. Іще Біблію використовували для того, щоб тримати жінок у мовчанні та підкоренні чоловікам. Але згодом наше Суспільство зросло до розуміння ролей жінки та чоловіка, як рівнозначних. Гітлер використовував Святе Письмо як інструмент для обґрунтування винищення єврейських спільнот та інших «другорядних» народів. Світ повстав проти цього страшного прояву ненависті.

•   Послання Ісуса несе у собі співчуття та любов. Ісус був поряд і рухався разом із марґіналами та знедоленими. Він проповідував серед тих людей, до яких презирливо ставилося суспільство

•   Ісус сповідував співчуття та любов до ближніх. Ісус ніколи не пропонував нам бути суддями та присяжними один одному, але замість цього говорив: «Не судіть – засудженими не будете». Багато хто озброївся сімейними цінностями у якості виправдання дискримінації гомосексуальних партнерств. Вони говорять, що прийняття гомосексуальності буде сприяти руйнації інституту сім’ї. Такими ж раніше були висловлювання про міжрасові подружжя. Ненависть, насильство та зловживання силою руйнують сім’ї, а не кохання між двома дорослими людьми за взаємною згодою.

•   У Євангелії від Луки Ісус пояснює розуміння сім’ї. «Його мати та брати прийшли та шукали його, але вони не могли дістатися до нього крізь натовп. Йому сказали: «Твоя мати та брати стоять ззовні та хочуть тебе побачити.» Але він відповів: «Моя мати та мої брати – ті, хто чують слово Боже та впроваджують його у житті.» Ісус приніс нам нове послання надії та любові, співчуття та визнання.

•   Я питаю себе: «Чи міг Ісус дискримінувати?» Бог створив нас усіх за образом та подобою Божою, і любить нас такими, які ми є за те, що ми – саме такі.



Пропонуємо Вам неформальний звіт про захід – скоріше, текстове супроводження інформації та фоторепортажу. Сподіваємось, що тим, кому не вдалося прийти на семінар, щось стане зрозумілим, а тим, хто був там – на згадку про чудовий стан, отриманий протягом усього спілкування із преподобною Дайен Фішер.

Ми зустріли гостей в аеропорті, але всю дорогу не могли висловити їм, на скільки раді їх бачити – фраз «London – is the capital of Great Britain» та «My mother is a teacher. My father is an engineer» виявилося чомусь недостатньо...

Аж коли ми приїхали до міста і зустрілися біля готелю із перекладачем – ми нарешті змогли трохи поспілкуватися. У готелі виявилося, що безготівкові розрахунки за житло припинені «В связі с фінансовим крізісом», - як пояснила нам адміністраторка.

Наступного дня, пообідді, ми зустрілися із двома групами журналістів, які представляли харківські телеаґенції «АТН» та «Об’єктив». Ці журналісти зацікавилися інформацією щодо приїзду преподобної Дайен і вирішили зняти сюжети.

До речі, були і такі мас-медії, яких зацікавило суто лесбійське вінчання: «Чтоби одна в платьє, а друґая – в костюмє». Дякувати нашій прес-секретарці, з такими журналістами та журналістками ми уникли спілкування.

Що вийшло із спілкування з їх телеканалами, можна було подивитися та почитати на сайтах цих медіааґенцій.


Текст сюжету АТН, який транслювали у новинах на «7 каналі» 25.10.08 з 18.30 Текст сюжету Об’єктиву, який вийшов у новинах телеканалу «Сімон»

Брифинг пред конференцией

Після нетривалого відпочинку всі зібралися у конференц-залі та розпочався міні-брифінг. Нижче можна ознайомитись із матеріалами за результатами брифінгу. Тут скажу лише, що одна журналістка, мабуть, була дуже вражена, слухаючи про дискримінацію геїв та лесбійок, тому що пізніше вона перепитала: «Зачекайте, але, якщо Ви такі дискриміновані, то може слід читати семінари для нас – ґетеросексуальних людей???»

Текст новин на сайті радіо «Свобода» Стаття у «Газєті по-харьковскі»

Власне, розпочав семінар пан Флорін Бухучеану. Він говорив про складність взаємодії із релігійними організаціями, про їх вплив на громадську думку та на усвідомлення пересічним громадянином важливих питань.


Даян и Флорин в Харькове

Відверто кажучи, протягом виступу пана Флоріна у залі панувала така загускла тиша, що було аж трохи ніяково. Чи то всі чекали на виступ преподобної Дайен, чи то настроювались, чи то президент румунської лгбт-організації говорив про насправді серйозні і непрості речі.

Преподобна Дайен розпочала свій виступ із того, що підвелася – щоб її побачила уся аудиторія – у залі ж були присутні близько 60 осіб. Вона розповідала про Біблію, про людей та про Бога. Говорила про свою особисту історію, сім’ю, життя. Про своє розуміння природи Бога як орґазмічної. Про використання Святого Писання з метою приниження інтересів меншин.


Конференция Гомосексуальность и религия

Деякі з друкованих матеріалів, які отримали учасниці заходу.
Гомосексуальність – не означає хворобу або гріховність.

Усіляка людина

Найпрекрасніші слова Євангелія, які були сказані Ісусом Христом – «усіляка людина». Тому що всі обіцяння Божі призначені кожній людині. Включаючи геїв та лесбійок. На скільки ж трагічним є факт, що православна та католицька церкви виключають та переслідують тих, хто є гомосексуальним або гомосексуальною.

Усі ми були створені такими – ми потребуємо близьких стосунків, тепла у взаєминах. Якість нашого життя прямо залежить від любові, якою ми ділимося з іншими людьми, - то сім’ї, або друзі, або наші партнери / партнерки. Тем не менше, геї та лесбійки на собі відчувають вороже ставлення суспільства - їм відмовляють у праві мати здорові особисті стосунки. Ісус Христос закликає нас віднайти найбільший сенс життя у взаєминах із нашим Творцем. І цей важливий духовний союз здатен принести зцілення та укріпити наші зв’язки із людьми.


Не гріх і не хвороба

Протягом багатьох століть відношення християнської церкви до сексуальності було дуже негативним: вважали, що секс призначений тільки для репродукції, і аж ніяк не для задоволення. Жінки і раби були власністю чоловіків. Майже всі прояви сексуальності, у тому числі, гомосексуальність, оголошувались гріховними. Такі ж самі традиції продовжують впливати на церкви до тепер. У багатьох християнських церквах сповідують і досі те, що жінка повинна підкорятися чоловіку, досі існують різні форми дискримінації щодо людей з іншим кольором шкіри та засудження ггомосексуалів. «Будь-які прояви гомосексуальності – є гріховними», - стверджують вони, часто посилаючись на власну інтерпретацію Біблії.

Доба психоаналізу, який пропагувала сильна, але меншина у медицині, також вплинула на точку зору певного кола церков. Тепер вони почали розглядати гомосексуальність як хворобу. І, не дивлячись на те, що такий підхід заперечують авторитети сучасної медицини, деякі церкви та священики іще дотримуються цієї ідеї. Вони затверджують, що гомосексуали «недосконалі» та потребують «зцілення».

Надію дає той факт, що з 1968 року, з моменту заснування Метрополітан Ком’юніті Черчз – багато чисельної протестантської общини геїв та лесбійок, та з моменту появи новітніх досліджень у сфері гомосексуальності, Християнська церква змушені переглянути свої точки зору. Останнім часом продовжує зростати кількість теологів, які визнають, що Святе Письмо не засуджує гомосексуальні стосунки, у яких є любов та відповідальність. Таким чином, церквам слід приймати геїв та лесбійок такими, якими вони є та благословляти гомосексуальні відносини.


Зміна інтерпретації... внесок науки

Інтерпретація Біблії, як, власне, і теологія, час від часу зазнають деяких змін. Близько 150 років тому у Сполучених Штатах Америки деякі напрямки християнства стверджували, що існує два моральних закони – для «білих» та для «чорних». Вважалося, що «білі» повинні розпоряджатися життям «чорних», а ті, у свою чергу, повинні підкорятися їм. Рабство було інститутом, начебто визначеним самим Богом. Церковні служники підтримували цю точку зору, посилаючись на авторитет Біблії. Конфлікт з приводу рабства призвів до розколу, який розпочав основні деномінації у Християнстві. Звісно, сьогодні церква не підтримує рабства. Але хіба Біблія змінилася з тих пір. НІ. Змінилася людська інтерпретація Біблії.

Які ж зміни, що підштовхують нас до нового розуміння Біблії?

Наукові досягнення, соціальні зміни та особистий опит водночас є головними чинниками, завдяки яким ми змінюємо свій погляд на Святе Письмо та розвиваємо нашу віру. Наукове обґрунтування гомосексуальної орієнтації з’явилося ж тільки у 19-тому столітті.

Багато з християнських церков, у тому числі і Метрополітен Ком’юніті, впевнені, що Біблія створена за натхненням Бога та являє собою основне найавторитетніше джерело віри. Тому все, чого навчає ця Книга, у тому числі відносно сексуальності, має величезне значення. Проблема у тому, що деяким питанням Біблія приділяє дуже мало уваги, тому погляди на ці запитання формуються під впливом інших джерел, які потім перетворюються на біблейські постулати. Це відноситься і до гомосексуальності. Але, на щастя, останні наукові дослідження заперечують багато з існуючих уявлень та висновків.


Що написано та не_написано у Біблії про гомосексуальність

Робін Скроггс, професор теології, м. Нью-Йорк:

Та гомосексуальність, проти якої виступає Новий Завіт, - це педерастія греко-римської культури; відношення до педерастії, а також використане для її заперечення мовлення запозичені з іудейської культури.

Віктор Пол Фаміш, професор Нового Завіту, м. Даллас:

Ніхто не може впевнено стверджувати, що два ключових слова з першого послання Корінфянам 6:9 прямо відносяться до чоловічої гомосексуальності.

Джон МакНейл, ад’юнкт-професор психології, м. Нью-Йорк

Найвагоміший аргумент Нового Завіту на користь того, що гомосексуальність по суті аморальна, традиційно витікає з Послання до Римлян 1:26, де вона визначена як «пара фізін» - у синодальному перекладі – ганебні пристрасті. Звичайний англійський переклад цього словосполучення – «проти природи». Тут доречно навести дві інтерпретації того, що Павло міг вважати під цим твердженням. По-перше, це могло стосуватися язичників, які заходили надто далеко у своїх сексуальних бажаннях, для отримання нових сексуальних задоволень та вражень. По-друге, слово «фізіс» могло стосуватися «природи» вибраного народу, якому законом Левітів заборонялося мати гомосексуальні стосунки.

Вільям Кантрімен, професор Нового Завіту, м. Берклі

Уважне читання полеміки Павла з приводу гомосексуальності у першій главі Послання до Римлян відкриває нові можливості її читання. Павло не заперечує існування розподілення на чисте та нечисте, і навіть припускає, що євреї-християни продовжуватимуть дотримуватись заповідей закону чистоти. Проте, він утримується від ототожнення фізичної «нечистоти» із гріхом, а також від вимог до язичників – щоб і вони дотримувалися цього закону.

Джон Базвел, професор історії, м. Нью Хевен

Іудейське слово «тевах», яке перекладене як «мерзенний», насправді зазвичай означає те, що є ритуально нечистим – як от, наприклад, їсти свинину, або мати секс під час менструації – і перше, і друге заборонене у тих самих главах.



Ремарки біблейських притчей та розповідей.
Про Руфь та Ноемінь.
Перед усім треба сказати, що ця історія, окрім іншого, містить у собі найзворушливішу обіцянку вірності та відданості між двома людьми у всій Біблії.
«Проте Руфь сказала: не змушуй мене залишати тебе і повернутися від тебе, адже куди ти підеш, туди і я піду, і де ти житимеш, там житиму я, народ твій буде моїм народом, і твій Бог буде моїм Богом» (Руфь 1:16)
Протягом багатьох років вона використовувалась при укладанні гетеросексуальних браків. Проте таке звернення жінкою до жінки – дивує. Коли їхні чоловіки гинуть, Руфь дає цю дивну обіцянку Ноеміні, своїй свекрусі. Руфь одружується з Воозом, близьким родичем та відновлює місце Наоеміні у її родині, та народжує ДЛЯ НЕЇ дитину.
Книга «Руфь» - це романтична історія, але не про Руфь та Вооза. Ноемінь виступає головною персоною, а Руфь – героїнею-спокутувачкою. Відносини ж Руфі та Воозу, насправді далекі від романтичних та належать, скоріше, до сімейного боргу та власності.

Чи були у Руфі та Наоеміні лесбійські відносини? Цього ми ніколи не узнаємо, але очевидно одне: у цих двох жінок були довготривалі, пристрасні, віддані стосунки, які і прославляють у Святому Письмі.

Про Давіда та Іонафана.
Інша історія про Давіда та Іонафана описує ті часи, коли те, що воїни були ще й коханцями не тільки нікого не дивувало – це було нормальним і почесним. Ця історія описує трагічний трикутник пристрастей, ревнощів та політичних інтриг між Саулом, Іонафаном та Давідом, який є найбільш чітко описаним прикладом одностатевої любові у Біблії: «Скорбую про тебе, брате мій, Іонафан: ти був найдорожчим для мене; кохання твоє було для мене ціннішим за жіноче кохання» (2 Цар. 1:26)
Власне, у цій романтичній історії любові та відданості (1 Цар. 18:1-5) автор підкреслює класичну чоловічу красу Давіда (1 Цар. 16:12), розповідає про тайні зустрічі (1 Цар. 20:1-23; 35-42), цілунки та сльози (1 Цар. 20:41), відмови від їжі (1 Цар. 28:32-34) та взаємну обітницю любові, якої Давід дотримується навіть після смерті Іонафана (1Цар. 20:12-17; 42)

Коли читаєш цю історію, не виникає сумнівів, що Іонафан був коханням усього життя Давіда. Проте протягом багатьох років «завдяки» гомофобному тлумаченню Біблії, справжня суть цієї історії так і залишилася прихованою.


У другій частині у учасників та учасниць семінару була можливість задати питання.

Спільноту цікавила історія камін-ауту преподобної Дайен – у всіх сферах життя, були запитання про відношення дочки преподобної Дайен до гомосексуальності, звісно, запитали про сексуальну орієнтацію її доньки. Були питання щодо роз’яснення батькам про виховання дітей гомосексуальними жінками, про «ложь во благо» та про камін-аут перед батьками та дітьми. Кілька питань стосувалися Істини – релігійної та Біблейської істини – Її ознак.


Крім благосного стану, який привезла преподобна Дайен харківському комьюніті, Вона подарувала нашій організації підтримку, бо неодноразово говорила «Не мовчіть – якщо Ви бачите десь несправедливість. Не роздумуйте – говоріть, що вам не подобається, протидійте їй.» Іще: «Спочатку буде трохи важко, але потім багато хто зрозуміє важливість дій у цьому напрямку – тоді люди захочуть приєднатися до діяльності, і вам буде з кожним днем відчутно легше. Повірте, Ви робите важливу справу.»

Ми віримо і сподіваємось.


Більше про преподобну Дайен та пана Флоріна на нашому сайті Офіційний сайт Metropolitan Community Churches Офіційний сайт АССЕРТ

--------------------------------------------------------------------------------

Зустріч та проведення заходу стало можливим завдяки роботі учасниць Харківського Жіночого Об'єднання "Сфера" та перекладам Олександри і Віктора.
Авторка матеріалу Шаригіна А.Б.
ПОЧАТОК