erudite

  • Фэшн-революция. История мини-юбки

    © “Fashion Revolution. A History of the Miniskirt”,
    2009 Переклад: Катана, 2009 р.

    img1

    60-ые года прошлого века стали политически ответственным десятилетием революции и изменений. Аполлон 11 стал первым аппаратом, приземлившимся на Луне, Акт о Гражданских Правах 1964-го стал законом, Вьетнам взбушевался, Битломания охватила мир, противозачаточные таблетки ударили по рынку, и новый культ юности, так называемый, «Молодежетрясение» полностью захватил многие сферы жизни. Среди этих драматических политических и культурных изменений появилась одна из самых живучих и спорных икон эпохи: мини-юбка (или мини юбка).

    Существуя, неожиданно, с древних времен этот маленький и сексуальный кусок ткани воплотил некоторые наиболее очаровательные парадоксы нашего времени, так как она предлагает и эмпауермент1 и ранимость, независимость и желание нравиться, попытку скрыть и показать, зрелость и игривость, освобождение и эксплуатацию. Одновременно осуждена и любима, мини-юбка разразилась среди политического пейзажа, и женщины внезапно обратили внимание на то, что было спрятано годами – женские ноги.

    Читати статтю (рос.)

  • Гендерный изгиб

    © Tony Engelhart «Gender Bending», 2009
    Переклад: Катана, 2009 р.

    Крой андрогинной моды скрещивался в течение десятилетий. И, несмотря на то, что мы, наверное, никогда не увидим мужчину, направляющегося в офис в цветастой юбке, мы, по меньшей мере, видели мужественного парня в цветастой принтовой рубашке или галстуке.

    Тело модели – высокое, худое, с длинными конечностями, узкими бедрами, маленькой грудью и задницей, другими словами, отроческое в районе 15-ти лет. Но компромисс немного неорганичен: вследствие того, что взрослые женщины никуда не могут деть грудь, бедра и ребра, определенные характеристики были взяты от парней-юнцов и наложены на взрослое женское тело. Результат – андрогинность.

    Унисексуальная мода или андрогинность (по-гречески «andr» относится к «мужчине» и «gyn» – к «женщине») это слияние фемининных и маскулинных черт. Не мужчина, одетый как женщина, не женщина, одетая как мужчина, а скорее оба сразу; смесь того, что общепринято называть мужской и женской одеждой.

    Читати статтю (рос.)

  • Відповідальне батьківство та ґендерна рівність.

    © Тамара Марценюк

    Інформаційно-просвітницьке видання «Я»,
    спецвипуск «Нові ролі для українських жінок» соціолог, дослідниця ґендерних питань, Національний університет «Києво-Могилянська академія» Ґетеборзький університет (Швеція)

    Моїм подругам Світлані і Оксані — юним матусям — присвячується

    На мою думку, великий виклик для сучасної людини сьогодні — це бути мамою чи татом.

    Я не хочу акцентувати увагу саме на жінках і материнстві. Адже чоловіки такою ж самою міроюзалучені (чи в ідеалі повинні бути) до процесу батьківства. Принаймні, для мене це і є ґендерною рівністю — наявність рівних прав і обов’язків для чоловіків і жінок при будуванні (творенні) свого життя.

    Чому наразі не так просто бути батьками, тобто мати дітей? Перед нами стільки різних справ — навчання, робота, подорожі, інтернет, друзі і так далі.

    image descriptionчитати повністю (укр.)

  • Ліки від ґендерних стереотипі.

    © Ольга Плахотник
    Інформаційно-просвітницьке видання «Я»,дайджест випусків 2003 – 2007

    КОЛИ МЕНІ ДОВОДИТЬСЯ РОЗПОВІДАТИ про ґендер та ґендерну політику різним громадянам (наприклад, держслужбовцям, або студентам, або своїм друзям), я усвідомлюю, що найлегше продемонструвати, де ж той «ґендер» ховається на прикладі саме ґендерних стереотипів (або кліше). Це слово всім відоме, і всі розуміють його скоріш негативний обмежуючий смисл. Тобто стереотипи не завжди адекватно відображають реальність, а частенько спотворюють її до невпізнанності.

    Читати статтю(укр.)

  • Під себе або у далечінь? Нотатки про походження мислення.

    © Воловик В.В.

    “Маргарет Мід зазначає, що культурні системи можуть дуже далеко відхилятися від біологічної основи, що різні культури дають, тому, широкий ряд варіацій поведінки. Серед прикладів таких культурних відмінностей, вона описує, як “сильні чоловіки” із Західної Європи почуваються приниженими, коли зустрічають людей із Східної Європи, де чоловіки сідають навпочіпки, щоб помочитися.”

    image descriptionчитати повністю (рус.)

  • Де і Чому погано бути жінкою.

    © Olivia Ward, журналістка з іноземних питань
    переклад Катана, Шаригіна А.Б.

    Образ жінки 21 століття – успішна, впевнена, випромінююча красу та здоров’я.

    Але для багатьох з 3,3 мільярдів представниць «прекрасної статі», які є на нашій планеті, досягнення ери кібернетики так і залишаються недосяжними, – передає Newsland. Жінки досі зазнають вікове насильство, пригнічення, ізоляцію, примусову безграмотність та дискримінацію.

    «Це відбувається всюди», – коментує Таїна Бієн-Єйм, виконавча директорка нью-йоркської Equality Now (Рівність Тепер). «Не існує жодної країни, де жінка могла б почуватися у повній безпеці».

    Не дивлячись на реальний прогрес у сфері прав жінки по всьому світу – покращення законодавства, політичну участь, освіту та появу ресурсів – основними залишаються проблеми, що переслідують жінку крізь століття. Навіть у просунутих країнах існують зони завдання страждань, де жінки не захищені та потерпають від агресії.

    Читати статтю(укр.)

  • Сафо Мітіленська

    © Шаригіна А.Б., 2008 р

    image description

    давньогрецька поетеса, засновниця лірики, як напряму віршоскладання, представниця монодичної (мелічної) пісенної лірики. Ввела у віршотворення кілька ритмічних зразків – наприклад, мала та велика сафічні строфи.

    Перша в історії літератури, хто у своїх творах висловила глибину чуттєвого кохання жінки до жінки.
    630/612 р. до н.е. – 572/570 р. до н.е.

    Читати статтю(укр.)

  • Рецензія пересічної лесбійки на наукову публікацію про «лесбіанізм»

    © Шаригіна А.Б., 2008 р

    Ця публікація привернула нашу увагу, у першу чергу, особистістю авторки – недавно ми мали можливість заслухати доповідь пані Вікторії Суковатої на міжнародній Конференції «Права лесбійок та геїв – права людини!». Тому нам стала вельми цікава випадково знайдена в інтернет-просторі її публікація на тему жіночої гомосексуальності.

    Назва нас просто приголомшила: «О, Лесбіє, печаль невтамована! Лесбіанізм як Утопія та Міф про жіночу дружбу, кохання та секс» 2 . Звісно, у пересічної лесбійки виникає протест проти вживання слів «утопія», «міф» та «лесбійське кохання» у одному реченні.

    Читати статтю(укр.)

  • Секс досі продає. Дизайнери вітають сучасну жіночність. Вона суперечлива і вона – лесбійка.

    © Sally Melanie Lourenco, 2004
    Переклад: Катана, 2008 р.

    Чи є якесь співвідношення Високої Моди із життям середньостатистичної жінки або чоловіка? Звідки береться уявлення про Прекрасне та Потворне в образі жінки або чоловіка? Яка вона “справжня” жінка? У чому і як виявляється сучасна жіночність?

    Подіум як поле для битви. З одного боку – стереотипи суспільства щодо традиційного «чоловічого» та «жіночого» в сфері зовнішнього вигляду. З іншого боку, як факт – широкий вибір образів, які втілені в одязі, взутті, аксесуарах, мейк-апі – для чоловіків та жінок, що вважають за потрібне мати вигляд такий, який самостійно обрали. Тенденція, яка з’явилася 5 року тому, полягає в тому, що пропозицій для жінок якісно та кількісно більше, ніж для чоловіків. Явище метросексуальності мерхне на фоні превалюючої жіночої сили.

    Стаття, яку переклала Катана, пропонує увазі читачів детальний аналіз концепцій одягу та показів найвпливовіших дизайнерів сучасності – тих, які формують новітні образи чоловіка та жінки. мова іде здебільшого про покази 2002-2004 років, але актуальність теми залишиласядосі. Питання, які розглядаються у статті “Секс досі продає…” пояснюють траєкторію зміни образів, запропонованих Високою Модою, від чоловічого до жіночого.

    Особливість цієї статті у тому, що вона містить дослідження дизайнерських задумів та реалізації проявлення в одязі та аксесуарах ґендерних, лесбійських, чоловічо-жіночих та загальноприйнятих секс-позицій – як саме фешн-індустрія ламає стереотипи.

    “Лесбійки – новий архетип жінки, і мова не про Біркенстокського Буча”[1], а про позицію, якої вона дотримується. Вона – жінка, яка контролює свою сексуальну долю, не озлоблена, не підкорена правилами… ”

    Читати статтю (рос.)

  • Online – консультування.

    © Шаригіна А.Б.

    Найпростіший спосіб написати про будь-яке явище сучасності – провести аналіз матеріалів з теми, сформулювати висновки та навести суху «об’єктивну» інформацію про людей, які презентують це явище. Але ж тема консультування не має і не повинна мати обмежень консультування – це завжди, у першу чергу, процес взаємодії двох людей.

    Крім того, ми подумали, що буде доречним скористатися нагодою одразу продемонструвати читачеві на всіх рівнях процес та метод on-line консультування.

    Отже, якщо Ви – спроможні відкрити вікно Internet Explorer та кілька разів бували на інформаційних сайтах – ласкаво просимо до відкритої консультації про on-line консультування.

    image descriptionчитати повністю (укр.)

  • Конвенция о ликвидации всех форм дискриминации в отношении женщин

    © Официальный сайт независимого благотворительного центра
    помощи пережившим сексуальное насилие

    http://www.owl.ru/syostri/konvencia.htm

    Принята и открыта для подписания, ратификации и присоединения резолюцией Генеральной Ассамблеи ООН 34/150 от 18 декабря 1979 года. Вступление в силу: 3 сентября 1981 года в соответствии со статьей 27 (1).

    image descriptionчитати повністю (рос.)

  • Особливості жіночого гомосексуального партнерства і деякі питання про виховання дітей у одностатевих сім’ях.

    © Шаригіна А.Б.

    Рух гомосексуальних партнерів до зближення та об’єднання по суті мало відрізняється від вистроювання відносин між ґетеросексуальними партнерами – і це не дивно – адже переважну більшість лесбійок виховали ґетеросексуальні батьки. Частково саме тому, залицяючись до жінки, намагаючись отримати її увагу та вистроюючи з нею відносини, жінка робить кроки, схожі за змістом на кроки будь-якої людини у цьому напрямку.

    Суттєва різниця від ґетеросексуальних партнерств може проявлятися у реакції на залицяння та визнанні взаємної участі партнерів(ок) у відносинах на усіх етапах. Наприклад, у ґетеросексуальних парах роль ініціатора/ки подій та змін прийнято виконувати чоловіку. Саме він “повинен” першим освідчитися, запросити на побачення, подарувати квіти, запропонувати “руку та серце” тощо. У одностатевих парах ініціатива та активність партнерів апріорі не пов’язують із статевою приналежністю.

    Читати статтю (рос.)

  • Маскулинность и феминность: от бинарной оппозиции к целостной человечности

    © Шаригіна А.Б.

    Понятия маскулинности и фемининности выражают нормативные представления и установки, какими должны быть и, следовательно, чем должны заниматься мужчины и женщины в данном обществе и в данное время. Маскулинность и фемининность являются социальными, а не биологическими категориями. Они определяют нашу гендерную идентичность и напрямую связаны с нашими представлениями о себе и других.

    image descriptionЧитати статтю (рос.)

  • Сообразим на троих или как мы искали папу.

    © А. Олива

    Впервые мысль о рождении ребенка прозвучала буквально через две недели, как мы начали встречаться. Тогда она была неким планом на будущее и была похожа на прекрасную и с моей стороны больше несбыточную мечту. Однако спустя пару лет эта мысль стала проскальзывать в наших разговорах всё чаще и чаще, пока не превратилась во вполне конкретную и четкую цель нашей жизни. И, естественно, первым вопросом перед нами встал вопрос отцовства. Где нам – двум девушкам, лесбиянкам – найти отца для нашего будущего ребенка и, главное, как это в принципе должно произойти.

    image descriptionЧитати статтю (рос.)